صفرشویی سقف خودرو | نظافت سقف خودرو

صفرشویی سقف خودرو
فهرست مطالب

یکی از مواردی که در صفرشویی خودرو اهمیت ویژه دارد نظافت سقف خودرو و شستن سقف ماشین است. بسیاری از افراد این دغدغه را دارند که چگونه اقدام به نظافت و شستن موکت سقف ماشین کنند؟ تمیز کردن و شستن سقف خودرو از سخت ترین قسمت های خودرو برای انجام نظافت است. اما مرکز صفرشویی خودرو وستینال در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت سقف خودرو شما را به صورت حرفه ای تمیز خواهد کرد.

صفرشویی داخل ماشین به مجموعه عملیات شستشوی اجزاء داخل ماشین از جمله صندلی‌ها ، داشبورد و سقف گفته می‌شود. صفرشویی سقف خودرو یکی از کارهای واجبی است که باعث می‌شود خودروی شما مثل روز اول تمیز و زیبا شود.  سقف داخلی خودرو نه تنها در زیبایی و جلوه خودرو چه از داخل و چه از بین بیرون بسیار مهم است بلکه می تواند در از بین بردن بوی نامناسب و خوش بو کردن فضای داخل خودرو هم نقشی به پر رنگی زیبایی خودرو داشته باشد. این قسمت از خودرو معمولا به وسیله سر، دست، مو و … کثیف می شود .

صفرشویی سقف خودرو

صفرشویی سقف خودرو | وستینال

 

جنس پوشش های به کار رفته برای سقف خودرو چیست ؟

در گذشته برای سقف ماشین از پوشش های پلاستیکی و چرم مصنوعی استفاده می کردند، امروزه و با توجه به پیشرفت طراحی خودرو های مختلف، این پوشش اکثرا از جنس موکت و نمد می باشد. قسمت داخلی سقف خودروی شما که به طور معمول از جنس پارچه های تار و پود دار و یا vinly ساخته شده است. این پوشش چندین هدف را دنبال می کند که از جمله آن ها می توان به عایق کردن سقف در مقابل سرما، عایق شدن در مقابل صدای باد و … و همچنین لرزش های سقف، زیبا سازی فضای داخلی، مهیا کردن بستر برای نصب چراغ ها و یا میکروفون های بلوتوثی و …. اشاره کرد.

سقف خودرو از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟

سقف خودروها از سه بخش اصلی تشکیل شده است که شامل:

  1. فوم
  2. لایه عایق
  3. پارچه

قسمت وسط سقف که عایق قرار دارد و معمولا از جنس فایبرگلاس یا مواد شبیه به این است که با کمک چسب‌های خیلی قوی به لایه‌ی فوقانی که از فوم است چسبیده شده است. در بیشتر شرکت‌های خودروسازی این سه قسمت قبلاً تهیه شده و در قالب یک قطعه آماده استفاده می‌شوند. سپس در هنگام سانحه و یا هر اتفاقی دیگر شما باید هر سه قسمت که در قالب یک تکه است را تهیه کنید.

اهمیت صفرشویی سقف خودرو

سقف خودروها معمولا در معرض دوده‌های سیگار، بخار نوشیدنی‌های گرم و… هستند و محلی برای تجمع آلودگی‌ها و میکروب‌های ناقل بیماری به حساب می‌روند، از همین رو، شستشوی سقف اتومبیل یک امر ضروری است و حداقل هر ۲ ماه یکبار باید انجام شود. جنس رویه داخلی سقف اتومبیل‌ها بر اساس نوع کلاس کاربری آن متفاوت است.

پارچه‌های وینیل در برابر گرما، آب و سر و صدا نسبتا عایق هستند و همین امر باعث شده است بسیاری از طراحان خودرو از پارچه‌های وینیل برای پوشاندن سقف و حتی ستون‌ها استفاده کنند؛ با تمام این خوبی‌ها مشکل اصلی پارچه‌های وینیل جذب آلودگی‌ها است. به دلیل بافت ضخیم و تار و پود‌دار پارچه‌های وینیل، کثیفی‌ها و آلودگی‌ها به رویه داخلی سقف خودرو می‌چسبند و در نهایت دلیلی بر ایجاد یک فضای آلوده در خودرو می‌شوند که بعضا باعث بوجود آمدن بوی بد در ماشین نیز شده‌اند. برای تمیز کردن تخصصی پارچه‌های وینیل سقف خودرو می‌بایست از مواد شوینده مناسب همراه با پارچه‌های میکروفیبر و تمیز بهره‌گیری کرد؛ باید به این نکته توجه کرد که مواد شوینده نامناسب و قوی، می‌تواند به رویه داخلی سقف خودرو شما آسیب برساند و آن را دچار پوسیدگی کند پس بهتر است در زمان انتخاب شوینده برای تمیز کردن سقف اتومبیل خود، دقت لازم را لحاظ بفرمایید.

نظافت سقف ماشین

صفر شویی سقف خودرو | مرکز حرفه ای صفرشویی خودرو

 

معایب استفاده از دستگاه بخارشوی برای صفرشویی سقف خودرو

یکی از روش‌های نظافت سقف ماشین ، استفاده از دستگاه بخارشو است. استفاده از دستگاه بخارشو تنها برای از بین بردن لکه‌های سرسخت استفاده می‌شود.  استفاده از دستگاه بخارشو به دلیل حرارت زیاد چندان مناسب نیست اما در موارد خاص و زمانی که لکه ها بسیار عمقی هستند می توان از این روش برای شستن موکت ماشین استفاده کرد.  اگر حرارت دستگاه بخارشو بسیار بالا باشد باید تعداد دفعات کمتری یک نقطه را تمیز کنید و خیلی مکث نکنید زیرا ممکن است به سقف خودروی شما آسیب بزند.

نکات مهم در زمینه نظافت و تمیز کردن سقف خودرو

1-  با توجه به جنس موکت و نمد سقف خودرو هرگز از فرچه های زبر برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های سخت استفاده نکنید زیرا این کار نه تنها در تمیز کردن موکت سقف خودرو به شما کمک نخواهد کرد بلکه باعث آسیب رساندن به پوشش سقف می شود و از آنجایی که پوشش سقف تاثیر بسیار زیادی در زیبایی داخلی و خارجی خودرو دارد، بعدا مجبور به تعویض آن خواهید شد.

2- پیش از استفاده از هرگونه مواد شیمیایی برای تمیز کردن سقف اتومبیل از یک ناحیه کوچک امتحان کنید در صورتی که مشکلی به وجود نیامد این کار را در سطح وسیع‌تری انجام دهید.

3- برای تمیز کردن سقف توصیه می‌شود که از جاروبرقی استفاده نکنید. زیرا به دلیل قدرت جاروبرقی امکان آسیب رسیدن به سقف از پارچه متصل به آن جدا شود.

4- در بسیاری از موارد ممکن است بوی بد داخل خودرو مربوط به آلودگی های سقف آن شود، با نظافت به موقع از ایجاد بوی نامطبوع در داخل خودروی خود جلوگیری کنید. بسیاری از افراد تمام قسمت های ماشین خود را تمیز می کنند اما به نظافت و تمیز کردن موکت سقف خودرو چندان اهمیت نمی دهند.

اشتراک گذاری این مطلب:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر سوالی داشته باشید در واتس اپ پاسخ خواهیم داد