صفرشویی موتور خودرو | وستینال

موتورشویی خودرو
فهرست مطالب

شاید درصد کمی از افراد جامعه به فکر شستن موتور ماشین خود باشند اما ایا میدانید این کار می تواند به سلامت و جلوگیری از آسیب های بیشتر به موتور کمک می کند، بار ها اتفاق افتاده موتوری روغن ریزی داشته در حالت عادی قابل تشخیص نبوده اما با انجام موتورشویی محل نشست پیدا شده و از یک اسیب بزرگ تر جلوگیری شده است. قبل از تصمیم برای استفاده از سرویس موتورشویی خودرو، ممکن است از خود بپرسید که آیا این سرویس برای عملکرد بهتر خودرو شما ضروری است یا خیر؟

در مرکز خدمات خودرویی وستینال ، صفرشویی موتور خودرو بدون هیچ آسیبی به موتور و اجزای داخل موتور انجام می شود. زیرا که با ابزار و مواد خاص اقدام به موتور شویی می شود و سلامت موتور از سمت ما برای شما تضمین می شود.

 

موتورشویی موتور خودرو

شستن تخصصی موتور خودرو

مزایای صفرشویی موتور خودرو در وستینال چیست ؟

1- بسیاری از مشکلات موتور، ناشی از نشتی است. موتوری که روی آن با خاک و گرد و غبار پوشیده شده ممکن است نشتی داشته باشد اما به دلیل آلودگی‌های موجود در آن، محل نشتی شناسایی نشده باقی می‌ماند.

2- گاهی پس از موتوروشویی خودرو مشخص می‌شود وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیر فوری نشتی دارد. تشخیص به موقع تعمیر نشتی بسیار ارزان‌تر از تعویض موتور یا ماشین است. انجام این کار به تشخیص محل نشتی روغن یا گریس کمک می‌کند و برای مثال مشخص می‌‌کند منشا نشتی واشر درب سوپاپ است. بنابراین این سرویس به شما کمک می‌کند با عیب‌یابی بموقع و تشخیص مشکلات کوچکی مانند نشتی جزئی روغن، جلوی وقع مشکلات جدی‌تر را بگیرید.

3- از آنجایی که روغن و گریس می‌توانند فرسودگی شیلنگ‌های لاستیکی و قطعات پلاستیکی را تسریع کنند، صفرشویی موتور خودرو ( موتورشویی ) دوره‌ای باعث صرفه‌جویی در هزینه تعمیرات می‌شود.

4- برخی از صاحبان خودرو معتقدند که یک موتور تمیز به کارکرد بهتر خودرو و خنک شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند. زیرا انباشت رسوبات روغنی بر روی موتور مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و در نتیجه موتور خودرو دیرتر خنک می‌شود. صفرشویی موتور خودرو می‌تواند در رفع و بهبود این مورد اثربخش باشد.

5- کثیف بودن موتور خودرو ممکن است خطرآفرین باشد. گرد و غبار، روغن و کثیفی انباشته شده روی موتور می‌تواند نشتی‌هایی را که ممکن است در طولانی مدت باعث آتش‌سوزی موتور شود، پنهان کند.

6- موتورهای تمیز عملکرد بهتری دارند.

7- صفرشویی موتور خودرو به جلوگیری از زنگ زدگی و مسدود شدن ورودی‌ها، خروجی‌ها و گذرگاه‌های داخلی موتور کمک می‌کند.

به صورت کلی صفرشویی موتور خودرو ( موتورشویی ) از کاهش عملکرد موتور جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند.

 

مزایای صفرشویی موتور خودرو

مزایا و معایب صفرشویی موتور خودرو

معایب شستن موتور خودرو 

موتورشویی خودرو در صورتی که بدست افراد کارنابلد و غیر حرفه ای انجام شود می تواند آسیب های جبران ناپذیری به خودرو بزند. برخی از معایب صفرشویی موتور خودرو شامل :

1- نشت آب به درون موتور و خراب شدن قطعات الکتریکی خودرو

2- آسیب‌پذیر شدن قطعات درون موتور بر اثر رطوبت

3- به دلیل شستشوی غیر اصولی مشکلاتی مانند ریپ زدن ماشین بعد از شستن موتور، دیر روشن شدن موتور، خفه کردن آن و استارت های ضعیف به وجود می‌آید.

4- اجزایی مانند کابل، کوبل احتراق و شاخه جرقه زنی همگی به آب و رطوبت حساس می‌باشند و اگر سهوا مقداری رطوبت یا آب به آن ها برسد ممکن است باعث آسیب به موتور خودرو و کاهش طول عمر قطعات شویم.

 

برای شستشوی موتور خودرو معمولا از دستگاه های پاک کننده که مجهز به ابزاری مانند شلنگ تزریق باد یا هوای فشرده به همراه برس های کوچک برای رسیدن به نقاطی که دسترسی مشکلی دارند هستند. هنگام صفرشویی موتور خودرو  باید دقت کافی وجود داشته باشد. زیرا آب و رطوبت می توانند به اتصالات برق و برخی قطعات آسیب برسانند. همچنین فشار و دمای بالای آب ممکن است قطعات ریز پلاستیکی را با مشکل مواجه نماید.

با توجه به مطالبی که عنوان کردیم بایستی صفرشویی موتور خودرو را به دست افراد کاربلد و حرفه ای در این زمینه بسپارید.

چه زمانی باید صفرشویی موتور خودرو انجام داد ؟

تعداد دفعات و زمان تمیز کردن موتور خودرو بستگی به آلاینده‌ها و وضعیت آب و هوای محل زندگی دارد. هر چه تعداد بارندگی و میزان آلاینده‌ها بیشتر باشد تعداد دفعات شست و شو باید بیشتر باشد.

هنگام موتورشویی خودرو به موارد زیر توجه کنید :

  • قبل از تمیز کردن موتور، مطمئن شوید که موتور کاملا خنک است.
  • از اسپری کردن کردن آب به موتور برای تسریع در فرآیند خنک سازی خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث ترک خوردن موتور شود.
  • قطعات حساس الکتریکی مانند دینام، توزیع کننده و سیستم ورودی هوا را با کیسه‌های پلاستیکی و نوار بپوشانید.
  • هنگام تمیز کردن موتور، مهم است که از یک پاک کننده غیر خورنده استفاده کنید که به هیچ یک از اجزای فلزی، پلاستیکی یا لاستیکی آسیب نرساند یا تخریب نکند.
  • از سرکه جهت پاک کردن موتور خودداری کنید، زیرا اسید استیک فلز را مستعد زنگ زدگی می‌کند.
  • به هیچ عنوان از سفید کننده استفاده نکنید، زیرا هیپوکلریت سدیم (سفید کننده) فلزاتی مانند فولاد و آلومینیوم را خورده و مهر و موم‌های لاستیکی را تخریب می‌کند.
  • در موتور شویی خودرو با آب، احتمال آسیب موتور وجود دارد، دو گزینه بسیار مطمئن‌تر موتورشویی با نانو و موتوشویی با بخار است که وستینال امکان انتخاب، سفارش و استفاده از هر دو گزینه را برای شما فراهم کرده است.
موتورشویی خودرو در شرق تهران

شستن موتور خودرو به صورت تخصصی

سخن آخر

با توجه به وجود قطعات الکتریکی حساس در موتور خودرو شاید شستشوی این بخش کمی مشکل به نظر برسد. حقیقت امر این است که شستشوی موتور امری کاملا تخصصی است و باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. در غیر اینصورت ممکن است مخاطراتی در پی داشته باشد. انجام این سرویس توسط افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند می‌تواند از خطرات انجام ناصحیح آن جلوگیری کند.

در مرکز خدمات خودرویی وستینال صفرشویی خودرو و صفرشویی موتور خودرو به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای و با استفاده از مواد و دستگاه مخصوص انجام می شود. جهت اطلاع از هزینه صفرشویی موتور خودرو و رزرو نوبت با شماره های 09128682286 و 02177438544 تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر سوالی داشته باشید در واتس اپ پاسخ خواهیم داد